Trots oron att behöva tänka om och göra Jaktgalan digital, blev årets upplaga en succé!

Många företag och rörelser av olika slag måste idag tänka om och snabbt hitta lösningar i den rådande pandemin. Så även Jaktgalan.

– Vi var verkligen oroliga för att tappa tittare och intresse när vi var tvungna att göra galan digital. Eftersom vi bara har genomfört galan en gång tidigare så kändes det som om vi inte hade råd med ett misslyckande. Därför känns det extra skönt att vi lyckades ännu bättre än i fjol med att engagera jägarsvergie, säger Katharina Olsson, marknadschef för Allt om Jakt & Vapen.

År 2019 hade Jaktgalan totalt 35.333 visningar på Youtube och Facebook sammanräknat. Då anordnades galan på Sundbyholms slott med inbjudna finalister och gäster och livesändes. I år, när jaktgalan blev helt digital, blev tittarsiffran drygt 122.000 visningar totalt sammanräknat med Facebook och Youtube.

Nu blickar arrangörerna bakom Jaktgalan, Allt om Jakt & Vapen och Svenska Jägareförbundet, framåt och siktar på nästa års Jaktgala.

– Ja, nu ska vi sätta oss och sammanställa allt och planera inför nästa års Jaktgala. Det är fantastiskt att så många har sett den. Samtidigt har vi fått lyfta fram fina ambassadörer för jakten, vilket i slutändan är det viktigaste med galan, säger Katharina Olsson.

Årets upplaga av Jaktgalan går att se i efterhand på jaktgalan.se och på Youtube.